چهارشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۳ |۲۲ صفر ۱۴۴۶ | Aug 28, 2024
فلسطین

حوزه/ ۱۰۰ دوچرخه‌سوار از ۲۸ کشور جهان به نشانه حمایت از آرمان فلسطین و همبستگی با مردم غزه ۳۰۰ کیلومتر مسافت را رکاب زده و توانستند بیش از ۶۵۵ هزار پوند کمک‌‏های مالی برای کودکان غزه جمع‌آوری کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از خبرگزاری الجزیره مباشر، ۱۰۰ دوچرخه‌سوار ۲۸ کشور جهان به نشانه حمایت از آرمان فلسطین و همبستگی با مردم غزه، پس از طی مسافت حدود ۳۰۰ کیلومتری از شهر گنت بلژیک، با عبور از مقر پارلمان اروپا در بروکسل وارد هلند شدند و به آخرین ایستگاه خود در مقابل دیوان بین المللی دادگستری در لاهه رسیدند.

بر اساس این گزارش، این سفر به مدت چهار روز به طول انجامید و با هدف افزایش آگاهی از رنج کودکان غزه و حمایت مالی از موسسه اجیال (یک سازمان غیرانتفاعی که برای بهبود آموزش کودکان در غزه فعالیت می‏‌کند) برگزار شد.

شرکت‌کنندگان در این اقدام توانستند بیش از ۶۵۵ هزار پوند (بیش از ۸۶۶ هزار دلار آمریکا) کمک‏‌های مالی جمع‌آوری کنند که از هدف اولیه ۵۰۰ هزار پوند برای حمایت از پروژه‏‌های سال ۲۰۲۴ بنیاد اجیال فراتر رفت.

افزایش آگاهی درباره قتل عام و نسل کشی

دوچرخه‌‏سواران  ۲۸ کشور جهان  برای کودکان غزه رکاب زدند

عواطف الشیخ، مدیر موسسه اجیال گفت: «هدف از این اقدام نه تنها حمایت از پروژه های بنیاد اجیال که سلامت روان کودکان غزه را ارتقا می‏‌دهد، بلکه افزایش آگاهی در مورد قتل عام و نسل‌کشی در غزه است.

پیام ما به دیوان بین‌المللی دادگستری این است که قوانین بین‌المللی را با پایان دادن تجاوز به غزه و اجازه ورود بدون قید و شرط کمک‌ها به نوار غزه اعمال کند.»

طرح دوچرخه‌سواری در حمایت از کودکان غزه

سلوا ابو ورده، یکی از برگزارکنندگان، اظهار داشت که اولین سفر طرح «دوچرخه‌سواری در حمایت از کودکان غزه» در سال ۲۰۰۹ از پاریس به لندن آغاز شد و هر ساله در چندین شهر اروپایی و آمریکایی و عربی برگزار می‌شود و تنها دو سال به دلیل همه گیری ویروس کرونا متوقف شد.

سامی سمرین، یکی از برگزارکنندگان این مراسم، با شعار «غزه تو را فراموش نخواهیم کرد... ما تا آزادسازی فلسطین در کنار تو خواهیم ماند»، پیام خود را به جهانیان فرستاد و برای آزادسازی فلسطین ابراز امیدواری کرد.

دوچرخه‌‏سواران  ۲۸ کشور جهان  برای کودکان غزه رکاب زدند

افراد شرکت‏‌کننده در این طرح، در طول چند سال از سفرهای خود با طی مسافتی حدود ۵۵۰۰ کیلومتر، موفق شده‏‌اند نزدیک به دو میلیون پوند برای کمک به کودکان غزه جمع‏‌آوری کنند که این مبلغ از پروژه‌‏های بیش از ۲۲هزار کودک فلسطینی پشتیانی کرده است. (طبق آمارهای موجود در وب‌سایت این سازمان).

دعوت به عدالت

طارق جابی، یکی از افراد شرکت‏‌کننده در این تور اظهار داشت که این مسیر را با دقت انتخاب کرده تا پیامی روشن بدهد که «از حمایت از غزه دست برنمی‌دارند و همبستگی با غزه از مرزها فراتر می‌رود و به بالاترین سطوح بین‌المللی می‌رسد».

وی در ادامه افزود که این اقدام فقط یک سفر ورزشی نیست، بلکه فراخوانی برای عدالت و حمایت از کودکانی است که از اثرات درگیری های جاری رنج می برند.

همچنین نشان دهنده تعهد جامعه بین المللی، نه تنها در گفتار، بلکه در عمل، برای حمایت از حقوق بشر و عدالت برای فلسطینیان است.

دوچرخه‌‏سواران  ۲۸ کشور جهان  برای کودکان غزه رکاب زدند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha